۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

بزرگي ديگر از ديار بزرگان














محمد ابراهيم جعفري
تولد: 1319 ھ.ش ، بروجرد - ايران
بيوگرافي 1344موسس کانون اموزش اصول هنرهای تجسمی1347 عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه هنرعضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران همکاری با فیروز شیروانلو در شکل گیری فرهنگسرای نیاوران"برنامه ریزی وطراحی اموزش هنر"1353 - 1355 کار و مطالعه در کوی بین المللی هنرها پاریس1372 همکاری اموزشی با دانشگاه نورویچ امریکا همکاری اموزشی با دانشگاه های هنر "اصفهان. یزد. کرمان و دانشگاه ازاد تهران"عضو هیئت انتخاب دوسالانه های نقاشی و طراحی و جهان اسلام سخنرانی‌های متعدد در دانشگاه ها و مراکز فرهنگی در باره هنر خلاقییت و آموزش هنر اجراهای فی البداهه با عنوان"صلح تن به تن" برای ایجاد ارتباط تبادل نظر نقد و گفتگو در ارتباط با نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی نمایشگاه‌های انفرادی شرکت در نمایشگاه های متعدد فردی و گروهی در داخل و خارج از کشور از جمله1348 دوسالانه پاریس1353 نقاشان معاصر ایران در آلمان1353 کانی سورمر فرانسه "جایزه ملی دولت فرانسه" 1355 بال سویس 1355 هنرمندان منتخب 38 کشور در پاریس1356نقاشان پیشرو در واشنگتن"واش ارت"نمایشگاه های هنرمندان معاصر ایران در "مراکش. لندن. مسکو. کانادا. اسپانیا. ارمنستان و ... نمایشگاه‌های گروهی 1387 گالري ماه، برگزيده اي از آثار 50 هنرمند - تهران



در نخستين (و آخرين) دوسالانه‌ي بين‌المللي طراحي كه به سال ۱۳۷۸ در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد، در حالي‌كه ميدانگاه ورودي موزه را به آثار داوران اختصاص داده بودند، استاد جعفري ديوار سفيد موزه را به عنوان اثر خود معرفي كرد و اين شعر را مقابل آن گذاشت:
«پرنده‌اي پشت ديوار كاهگلي مي‌خواند/ ديوار را نقاشي كردم/ باران باريد/ ديوار پاك شد/ بوي كاهگل و آواز پرنده ماند.» و اضافه كرده بود: «اين ديوار را به احترام همه طرح‌هايي و كساني كه براي انتخابشان دست بالا برده‌ام، سفيد نگه‌مي‌دارم به اميد روزي كه من و ديگراني كه آرزوي خلق كردن دارند، به آرزويشان برسند.»

۵ نظر:

  1. سلام
    این شعر و این سخن بسیار زیبا بود, متاسفانه من در سطحی از سواد و درک نیستم که بتونم حرف دیگه ای بزنم.

    پاسخحذف
  2. سلام
    امیدوارم هرجا هستید خوب باشید و خوشحال. همیشه به وبلاگتون سر می زنم و زیبایی هایش را مرور می کنم.

    پاسخحذف
  3. هم گروهی سلام.تصاویر را سخت میبینم اما مطالب را راحت میخوانم.بس که راحت و روان است...مثل آبرنگ... کار قشنگی است این زندگی نامه ها.ادامه می دهید؟شیرین

    پاسخحذف
  4. سلام
    به وبلاگتون چندبار سر زدم و امیدوارم هرجا که هستید خوب و خوش و سلامت باشید. اتفاقا الان که به خونه مجازی شما اومدم نقاشی های این پست هم اومد بدون هیچ دردسری.

    پاسخحذف
  5. سلام
    خیلی خوشحال شدم که به وبلاگتون سر زدید. امیدوارم همیشه موفق و خوشحال باشید و ما را از همنشینی با خودتون محروم نکنید.

    پاسخحذف